Projekat ASSET

Danas postoji mnoštvo dokaza o promenama u klimatskim obrascima. Ovo je aktuelna tema o kojoj se kontinuirano piše i govori. Medjutim, to je tema koja bi trebalo da se obrađuje u školama, zadatak koji prosvetni radnici morali preuzeti. Činjenica je da bavljenje klimatskim promenama i njihovim posledicama nije lako rešavati u učionici, što zbog nedostatka materijala ali I zbog njihove složenosti.

Projekat ASSET (Assistance for Skilled Environmental Teaching) kreiran je sa ciljem da unapredi veštine nastavnika u klimatskom obrazovanju i podrži ih da unaprede ekološku svest i osnovne kompetencije svojih učenika. Projekt ASSET je u Erasmus + programu i traje 20 meseci, od 01. decembra 2023. godine do 30. jula 2025.godine i okupio je predstavnike iz 7 država, od toga 3 osnovne škole I 4 ekspertske organizacije.

Osnovne škole koje učestvuju u projektu su: Osnovna škola “Ljudovit Stur” iz Kisača kod Novog Sada, (Srbija), Konak Şehit Ömer Halisdemir Bilim ve Sanat Merkezi iz Izmira (Turska) I Osnovna škola “Djuro Pilar” iz Slavonskog Broda (Hrvatska). Ekspertske organizacije su: Instituto de Ecología Litoral iz Alikantea (Španija) I oni su ujedno i koordinator projekta. Ostali timovi su: IMRO-DDKK Környezetvédelmi Nonprofit Kft, Nagykanizsa (Madjarska), Climate and Environmental Association Europe, Brisel (Belgija) i Focus Eco Centar, Tirgu Mureš (Rumunija).

Svrha projekta nije da se bavi opštim karakteristikama klimatskih promena, već da se fokusira na sedam tematskih oblasti na koje utiče i/ili se odnosi na njih: Hrana i poljoprivreda, Vodoprivreda, Energetska efikasnost, Okeani, Cirkularna ekonomija, Zagađenje vazduha I Degradacija tla. Razvijeni materijal je struktuiran u dva bloka: „Metodološki vodič za nastavnike“ (IO1) i „Materijal za učenje“ (IO2). Svaki od ovih blokova uključuje sve gore navedene tematske oblasti. Svaka tematska oblast se sastoji od četiri lekcije koje se u obimu jednog školskog časa od 45 minuta mogu realizovati, što je ukupno 28 lekcija.

Metodološki vodič za nastavnike obuhvata praktična uputstva, savete, najbolje prakse i principe nastave u oblasti efikasnog klimatskog obrazovanja. Za svaki čas u okviru tematske oblasti uključen je metodološki opis uz teorijski materijal koji predstavlja osnovne koncepte neophodne za izvođenje aktivnosti predloženih u bloku IO2. Svaka lekcija sadrži četiri inovativne aktivnosti dizajnirane da postignu ciljeve postavljene u svakoj lekciji, takodje u vremenskom obuhvatu od jednog školskog časa, što je ukupno 112 aktivnosti. Projektne aktivnosti su namenjen učenicima od 12-14 godina, što je kod nas uzrast od 6-8 razreda osnovne škole.

Nakon 10 meseci od početka projekta pri kraju je izrada ovoh materijala. Nakon drugog transnacionalnog sastanka koji je krajem septembra organizovan u Briselu, jasno je da sadržaj pripremljenog materijala zadovoljava potrebe nastavnika odnosno rada sa učenicima i po planu projekta biće završen krajem novembra nakon čega sledi testiranje. Testiranje će biti obavljeno u svih sedam država u osnovnim školama. S obzirom da je cilj projekta osposobljavanje nastavnika, u te svrhe, tokom marta 2025. godine u Rumuniji, u Tirgu Murešu biće organizovan trening za nastavnike da bi krajem aprila u Madjarskoj organizovali kamp za učenike. U ovom veoma kompleksnom projektu to nije sve. Treći, IO3 rezultat je takodje veoma važan i odnosi se na zagovaračke politike ka donosiocima odluka o uključivanju ovih tema u školske kurikilume.

035101

Mini kalendár

október 2024
puspsn
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

erasmus i asset baneri

logo erasmusa

 

asset 2